Saturday, June 8, 2013

S.A.B.A.R

Sabar....mudah je nak sebut....
tapi belum tentu boleh kita lakukan jika iaman didada ini tak benar2 mampu bersabar.. Dugaan setiap orang tu tidak sama. Ujian yg dilalui juga berbeza.. adakala situasi sama tapi cara bebeza.. apa pun bergantung kepada diri masing2.. Hari demi hari banyak perkara yg aku belajar... beza sangat dulu dan hari ini. Semakin lama aku semakin mengenali tingkah dan perangainya.

Andai aku mengikut kata hati, pasti aku terus kecewa.. lalu kupujuk ahti ini.. di mana silapnya... padaNYA harus aku mengadu dan meminta... Sudah lupa ke dia pada janji yg dilafazkan satu masa dulu.. sudah lupa ke mereka dgn apa yang dibincnagkan... mudah sangat hilang dari ingatan dan lupus begitu saja.. Dia terlalu muda untuk menulai.. mungkin dia ujian untuk kita...sabar lah wahai hati.

Mungkin juga aku puncanya.. mungkin juga mereka.. mungkin juga dia.. dan yang nyata ujian ini cuma sedikit... sabar....sabar  dan terus bersabar....

No comments:

Post a Comment