Tuesday, January 24, 2012

C.I.N.T.A dan Persahabatan

Assalamualaikum dan Salam tahun baru Cina ...
Buat sekian kalinya aku update blog ku yg dah lama sangat tak ku jenguk..
Macam2 cerita nak share... tapi entry kali nie aku pilih tajuk nie sebab ini yg paling banyak berlaku dalam masa sebulan dua nih... Cinta dan Sahabat

Mesti u all tertanya2.. apa yg best sangat ngan tajuk nie... (ada ker yg bertanya hihihiii)

Kalau boleh aku gabungkan, dalam sebulan dua nie hampir setiap minggu ada kisah sahabat dan suka duka mereka.. begitu juga dgn aku..
Kisah satu: " Minggu nie sahabat saya sedih sebab rumah tangga adiknya dilanda gelora... (Pada aku ini lumrah alam rumah tangga.. tapi antara kuat atau tak kita nak hadapinya... aku leh cakap, kalau kena kat aku mcm mana yer.. nauzubillah mintak dijauhkan) si suami ada girlfrenz muda... kantoi dgn kakak si isteri... Aduhai, pahit jua kisah ini.. Cuma aku mampu bersimpati sahaja... Semoga mereka boleh berdamai semula.."

Kisah dua:  " Ada sepasang kekasih berpisah disaat hendak mendirikan masjid... pergghhh mcm dlm drama pulak... Kawan saya ditinggalkan oleh tunagnyer sebab pihak ketiga katanyer.. (sebenarnya ini sudah tertulis krn bukan jodoh mereka) aku sedaya-upaya cuba positifkan sahabat aku nie...Sedih jugak aku melihatnyer sebab semua teman2 rapat tahu mereka dah nak dirikan rumah tangga pada raya cina yg lalu. tapi dah tak der jodoh kan... Yang tak berapa sedap didengar adalah alasan si perempuan tu, " keluarga sata tak restu hubungan ini' Pergghhhhh mmg tak boleh bla alasan dia.. wal hal dah bertunang dah setahun 3 bulan... mende tak restu... dulu masa nak tunang ok jerk.. ~ ikut cerita dari sumber sekunder saya,family pihak perempuan ok je sebenarnyer, tapi perempuan tu dah ketemu cinta lama berputik kembali....kesian la kat kawan aku si teruna yg baik hati.. sabar ye, kamu akan dapat yg lebih baik...~ respond teruna keciwa: aku trauma nak bercinta, ye aku sedar dia bukan utk aku miliki, hanya diberi pelung mencintai sahaja... sebak aku dengan... tq for izinkan aku sharing cerita ko nih


* ada lagi beberapa story nih.. tapi ada keja lain yg lebih utama nak aku settle kan.. jumpa lagi nantikan sambung kisah cinta dan sahabat.

No comments:

Post a Comment